Jednou za čas Ti pošleme novinky, akce a třeba i slevy. Pokud Tě už nebudeme bavit, můžeš se kdykoli zase odhlásit.
- Úvod
- REKLAMAČNÍ ŘÁD
(Podrobné znění článku 7. Obchodních podmínek pro webové rozhraní internetového obchodu Magic Yoou.)
Obsah:
7.2. Jako prodávající odpovídáme kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží:
- má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohl/a očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který ho kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil;
- odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy nebo kodexy chování daného odvětví, pokud takové technické normy nejsou;
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu informačně poskytl před uzavřením Smlouvy.
7.4. Ustanovení č. 7. 3. (a - d) Obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší nebo může lišit a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil. Za vadu zboží nelze například považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.
7.5. Kupující může práva z vadného plnění uplatnit do dvou let od převzetí zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, co kupující nemůže věc užívat, v případě, že vytkl vadu oprávněně.
7.6. Pokud kupující vadu vytkne oprávněně, dvouletá doba na uplatnění práv z vadného plnění po dobu, kdy věc nemohl užívat, neběží.
7.7. Kupující nemá práva z vadného plnění, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není běžné opotřebení z obvyklého užívání.
POSTUP REKLAMACE
7.8. Kupující může reklamaci uplatnit např. elektronicky na info@magic-yoou.cz nebo dopisem na adresu Jungmannova 944/1, Slaný. Pro správné posouzení reklamace je zapotřebí, aby kupující dodal zboží kompletní, tak jak jej od prodávajícího převzal. Pro správné uplatnění reklamace musí kupující uvést:
- své kontaktní údaje, nejsou-li prodávajícímu známy z objednávky;
- popis vady zboží;
- požadovaný způsob vyřízení - má-li např. zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění.
Kupující může dále na základě své volby požadovat:
- dodání nového zboží bez vady; nebo
- opravu zboží,
s výjimkou případů, kdy kupujícím zvolený způsob odstranění vady není možný nebo je ve srovnání s druhým případem nepřiměřeně nákladný. U nich je prodávající oprávněn odmítnout odstranění vady, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by mělo bezvadné zboží.
7.8.1. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí, tak aby kupujícímu nezpůsobil značné obtíže;
- vada se projeví opakovaně (třikrát a více);
- vada je podstatným porušením Smlouvy;
- z prohlášení prodávajícího nebo okolností je zjevné, že prodávající vadu neodstraní v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.9. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 7.8.1. Obchodních podmínek); má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.10. Práva z vad může kupující uplatnit u prodávajícího přímo. V případě, že je k opravě určena jiná osoba, lze vadu vytknout u této osoby.
7.11. Dokud prodávající nesplní své povinnosti z práv z vadného plnění, nemusí kupující uhradit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
VYŘÍZENÍ REKLAMACE
7.12. Prodávající na webovém rozhraní obchodu magic-yoou.cz je povinen přijmout reklamaci písemnou formou a to:
- elektronickou poštou na email adresu info@magic-yoou.cz; nebo
- na kontaktní adrese prodávajícího – Jungmannova 944/1, Slaný
7.13. Prodávající vydá kupujícímu elektronické nebo písemné potvrzení, ve kterém uvede:
- datum, kdy kupující reklamaci uplatnil;
- co je obsahem reklamace;
- způsob vyřízení reklamace; a
- kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
7.14. Prodávající vyřídí reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění a informuje o tom kupujícího. Po domluvě prodávajícího s kupujícím může být lhůta delší. V případě nedodržení této lhůty je kupující oprávněn odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.15. Jak bude reklamace vyřízena, vydá prodávající kupujícímu elektronické nebo písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění o zamítnutí reklamace.
7.16. Kupující může požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace. Těmito náklady se rozumí nejnižší možné náklady. Pokud je kupující podnikatel, nárok na náhradu takových nákladů nemá.
7.17. Kupující je povinen před použitím zboží prostudovat návod k použití, pokud ho prodávající kupujícímu zašle elektronicky nebo se zbožím a těmito informacemi se řídit. Kupující se v opačném případě vystavuje riziku, že svým nesprávným užíváním zboží poškodí a nebude oprávněn vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu.